Case IH heeft de vernieuwde Optum-serie gepresenteerd.
De motor voldoet aan Fase-V emissienorm en met name de cabine kreeg een update.
Case IH bouwt de Optum-serie in het Oostenrijkse Saint Valentin. De serie is in 2015 gepresenteerd om het gat tussen de Puma en Magnum in te vullen. Nu, 6 jaar later, geeft Case IH een update aan de trekker. Zo is de 6,7 liter FPT-motor opgewaardeerd naar Fase-V emissienorm. Motorisch is er verder weinig veranderd. De motor levert nominaal 300 pk, en met boost komt daar 13 pk bij. Het maximale vermogen behaalt de motor bij 1.800 motortoeren. Het maximale koppel bedraagt nog steeds 1.282 Nm, wat behaald wordt bij 1.400 toeren. De verversinterval van de motor telt 750 uur. De diesel en Adblue-tanks zijn gelijk gebleven met respectievelijk 630 en 96 liter.
De cabine biedt meer beenruimte, en heeft in totaal 7,5% meer volume. Het geluidsniveau is teruggebracht naar 66 decibel
VOORAL UPDATES IN CABINE
In de cabine zijn de meeste vernieuwingen doorgevoerd. Hierin vinden we de vernieuwde Multicontroller-armleuning die eerder ook in de Magnum is gepresenteerd. Op de armleuning staat een AFS Pro 1200 touchscreen-scherm, waarop de bestuurder nu agressiviteitsinstellingen van de traploze CVX-versnellingsbak kan wijzigen. De rechter A-stijl is smaller, en ontneemt minder zicht naar voor. Er zou 11% meer glas zijn, ten opzichte van het vorige model. Ook bevindt zich aan deze A-stijl een kleurenscherm, welke functioneert als dashboard. De cabine biedt meer beenruimte, en heeft in totaal 7,5% meer volume. Het geluidsniveau is teruggebracht naar 66 decibel.
In de cabine vinden we de vernieuwde Multicontroller-armleuning die eerder ook in de Magnum is gepresenteerd. Op de armleuning staat een 12 inch AFS Pro 1200 touchscreen-scherm.
Verder is er een koelvak aanwezig onder de bijrijdersstoel, waar twee 2,5 liter flessen en een broodtrommel geplaatst kunnen worden. Daarnaast is er een afstandsbediening waarmee je de trekker centraal kunt vergrendelen, zoals bij een auto. Ook kun je optioneel de trekker starten met een start/stop knop.
De rechter A-stijl is smaller, en ontneemt minder zicht naar voor. Hier is een nieuw kleurendisplay geplaatst, welke alle belangrijke gegevens continue weergeeft.
FRONTHEF TILT 6 TON
De fronthef tilt bijna 1500 kg meer dan zijn voorganger, en gaat nu tot maximaal 6 ton. De trekker is leverbaar met een 1000/1000E front aftakas. Aan de achterkant tilt de vernieuwde Optum een gewicht van maximaal 11 ton, een ruime 700 kg meer dan de voorganger. Ook is er een vernieuwd hydrauliekblok aan de achterkant met gekleurde afschermdoppen. Vijf ventielen achter en drie ventielen mid-mounted is het maximale leverbaar. De aftakas achter is schakelbaar in 540/540E/1000/1000E. Tevens zijn er afstand-bedieningsknoppen op de spatborden bijgekomen.
Aan de achterkant is een vernieuwd hydrauliekblok gemonteerd met gekleurde afschermdoppen. Vijf ventielen achter en drie ventielen mid-mounted is het maximale leverbaar.