STEYR® Plus-tractoren zijn nu verkrijgbaar met twee transmissieopties en extra functies om precies aan de individuele behoeften van de klant te voldoen.

De Plus-tractoren werden vorig jaar geïntroduceerd met S-Control II, een 40 km/u 24V/24A-transmissie met powershift met twee versnellingen. De grootste modellen van 100, 110 en 117 pk – de 4100, 4110 en 4120 – zijn nu ook verkrijgbaar met een elektrohydraulische powershuttle 12V/12A-transmissie. Deze is ontworpen om te voldoen aan de specifieke behoeften van voorladergebruikers en biedt 12 versnellingen vooruit en achteruit, met elektronische omkeerschakeling voor snelle maar soepele richtingsveranderingen.

Nieuwe Powershuttle-specificatie

Tractoren met de 12F/12R Powershuttle beschikken over mechanische trekkrachtregeling. Vanaf eind 2025 is er een optie voor elektrische automatische geleiding, voor eenvoudige bediening in het veld en voor het afstemmen van parallelle passages. Een optioneel telematicapakket maakt directe tweeweg datacommunicatie mogelijk.

Functies die alle Plus-tractoren gemeen hebben, ongeacht het transmissietype, zijn onder andere led-werklampen, een grotere brandstoftank van 130 liter en 75 mm meer bodemvrijheid, ondersteund door een optionele 420/85 R38 maximale achterband die een totale bodemvrijheid van 480 mm biedt. Een rem-koppelingsfunctie maakt het mogelijk om de aandrijving te ontkoppelen met alleen de rempedalen, wat met name handig is bij voorladerwerkzaamheden. Het bruto voertuiggewicht is met 7,7% gestegen tot 7,0 ton, waardoor zwaardere lasten kunnen worden verwerkt. Een grotere hydraulische pomp levert een oliestroom van 82 l/min voor veeleisende hydraulisch aangedreven werktuigen. Andere upgrades voor de werktuigaansluitingen omvatten een groter hefvermogen achter – van 4400 kg naar 4700 kg – en een nieuw frontaftakaspakket met een natte koppeling voor minder onderhoud. De optionele, geïntegreerde fronthef is compatibel met een nieuwe Klasse 1.5 HD-vooras, die nu een verbeterde stuurrespons heeft.

 


Standaard transmissiespecificaties

Modellen die worden besteld met de bekende 24F/24R HiLo-transmissie profiteren van elektronische trekkrachtregeling voor nauwkeurig beheer van gemonteerde werktuigen en Auto PTO om de aftakas automatisch in en uit te schakelen op basis van de hoogte van de achterhefarm. Het cabinecomfort wordt verder verbeterd door mechanische cabinevering en de beschikbaarheid van hydraulische automatische geleiding. Bovendien zorgt de variabele stuurhoek voor een betere aanpassing aan de stuurhoek van de voorwielen.

Nieuwe laderoptie

De nieuwe S635 voorlader, die samen met de vernieuwde 4100-4120 Plus Powershuttle-modellen is geïntroduceerd, past qua afmetingen, kenmerken en mogelijkheden bij de S635, met een maximale hefhoogte/gewicht van 3,8 m/2098 kg. Deze kan af-fabriek worden gemonteerd, of tractoren kunnen door de dealer worden besteld met een ladervoorbereiding, inclusief subframe en hydraulische kit voor montage op de lader.

Het ontwerp van de S635 omvat een scharnierpunt voor de aanbouwdelen dat verder naar de tractor is verplaatst om een ​​optimaal zwaartepunt voor de tractor/ladercombinatie te creëren, wat zorgt voor maximale stabiliteit tijdens het werk. Het profiel van de ladergiek is gebogen voor maximaal zicht, een ontwerp dat wordt aangevuld door de plaatsing van het mechanische zelfnivelleringsmechanisme onder de giek en het verbergen van de hydraulische slangen in de armen, wat ook helpt om de slangen te beschermen tegen beschadiging.

De S635 is voorzien van een automatische vergrendeling van de tractoraansluiting, een snelkoppeling voor multi-service hydraulische aansluitingen met veilige opbergruimte, een omschakelklep voor de derde service, een niveau-indicator voor de aanbouwdelen, een zachte vering en een Euro-aanbouwbok. Tot de opties behoren spatborden die op het laderframe zijn gemonteerd. Beschikbare aanbouwdelen zijn onder andere een nieuwe, taps toelopende bak met hoge capaciteit voor snel lossen van de volledige lading. De slijtvaste baklip is omkeerbaar wanneer de voorrand uiteindelijk versleten is.

MEER INFORMATIE